arrow-right-accentarrowfacebook-primaryicon-erroricon-mail-whitemapAsset 1icon-search-whiteicon-searchicon-successmailphonewarningwhatsapp-primarywhatsapp

ROMÂNII CARE LUCREAZĂ ÎN GERMANIA RISCĂ AMENZI DE 1.000 EURO DACĂ NU AU ANMELDUNG

Unul dintre primele lucruri pe care trebuie să le faceţi când ajungeţi în Germania este să completaţi înregistrarea „Anmeldung” la evidența populației. Procedura este obligatorie şi foarte simplă. Important de știut este faptul că, dacă nu vă înregistrați corect, puteți fi amendat cu până la 1.000 de euro. De aceea vă prezentăm în acest articol ce trebuie să faceţi.

CUM SĂ VĂ ÎNREGISTRAȚI ÎN GERMANIA

Dacă intenționați să rămâneți în Germania mai mult de 3 luni pentru a trăi, a studia sau a lucra aici, trebuie să vă înregistrați în termen de 7 sau 14 zile de la sosire. Termenele limită pentru înregistrarea obligatorie variază în funcţie de fiecare land.

Vizita de înregistrare la biroul orașului sau municipalității este cel mai important pas atunci când vă mutați în Germania, deoarece vă oferă un certificat de înregistrare (Anmeldebescheinigung). Veți avea nevoie de el pentru a face față multor lucruri, cum ar fi deschiderea unui cont bancar, înregistrarea la biroul de ocupare a forței de muncă. Ţi se va cere, de asemenea, pentru asigurarea de sănătate, când configurați un plan local de telefonie mobilă, conexiunea la internet și alte lucruri. Adresa la care te înregistrezi este, de asemenea, adresa pe care autoritățile o vor folosi pentru a-ţi trimite corespondenţa. Deci, practic, este esențial să îl ai.

La înregistrare, veți primi automat și numărul de identificare fiscală (Steuerliche Identifikationsnummer). Acest document separat este un număr unic alocat de Oficiul Central Federal de Impozite. Angajatorul dvs va avea nevoie de el pentru a determina ce cotă a impozitului pe venit ar trebui să plătiți. Înregistrarea este obligatorie pentru toți cetățenii prin lege. Nu este permisă neînregistrarea, furnizarea de detalii incorecte sau înregistrarea cu întârziere. Dacă nu vă înregistrați corect, puteți fi amendat cu până la 1.000 de euro.

CINE TREBUIE SĂ SE ÎNREGISTREZE

Dacă aţi venit în Germania în vacanță, desigur că nu trebuie să vă înregistraţi reședința. Eşti în schimb obligat să vă înregistraţi:

  • Dacă intenționaţi să locuiti în Germania mai mult de trei luni;
  • Dacă lucraţi sau studiaţi în Germania;
  • Dacă doriţi să semnezi orice contract în Germania, de exemplu pentru deschiderea unui cont bancar.

DOCUMENTE NECESARE

Pentru a obține certificatul de înregistrare în Germania, trebuie să depuneți mai multe documente:

  • Act de identitate cu fotografie – carte de identitate sau pașaport (nu permis de conducere);
  • Contract de închiriere apartament (Mietvertrag);
  • Vermieterbescheinigung / Wohnungsgeberbestätigung – adeverință eliberată de proprietarul apartamentului, în care confirmă că locuiești la adresa indicată;
  • Formularul de înregistrare completat. Formularele de înregistrare pot fi numite Anmeldeformular, Meldeschein, Anmeldevordruck etc. Le veți găsi pe Internet, dar nu uitați să introduceți locul de reședință. Nu există un formular de înregistrare universal în Germania;
  • Dacă doriți să vă înregistrați în Germania pentru studii, veți avea nevoie și de un certificat de studii (Studienbescheinigung);
  • Copie după certificatul de căsătorie (dacă este cazul).

CUM VĂ ÎNREGISTRAȚI DACĂ NU AVEȚI O ADRESĂ FIXĂ ÎN GERMANIA

Dacă nu aveţi încă o adresă fixă, înregistrarea poate fi dificilă, deoarece unul dintre documentele necesare pentru înregistrare este o confirmare de rezidență semnată de proprietar. 

Ca nou venit, dacă nu aveţi încă o locuinţă, puteţi face unul dintre următoarele lucruri:

  • Obțineţi o locuinţă/subînchiriere temporară, pentru câteva luni pentru a vă instala și apoi căutați un una pe termen lung;
  • Locuiţii într-un apartament cel puțin pentru o perioadă;
  • Vă înregistraţi la adresa unui prieten, cunoştinţe.

Foarte important. Indiferent de opțiunea pe care o alegeţi, este important să vă asiguraţi în prealabil că puteți utiliza această adresă pentru Anmeldung. Acest lucru este posibil doar dacă prietenul, colegii de apartament sau proprietarul tău pot furniza documentele necesare.

ANMELDUNG: UNDE VĂ ÎNREGISTRAȚI

Dacă aveţi nevoie urgentă de certificatul de înregistrare, puteți oricând să mergeţi la biroul cetățenilor pentru o programare. Mergeţi cât mai devreme posibil, luaţi un bon de ordine și fiţii pregătit pentru o așteptare destul de lungă. Vizita în sine durează aproximativ 15 minute, deoarece oficialul vă verifică documentele, vă înregistrează și apoi vă eliberează un certificat de înregistrare. Numărul de identificare fiscală vă va fi trimis prin poștă în 2-3 săptămâni. Serviciul este de obicei gratuit, dar unele birouri pot percepe o taxă nominală. Vă rugăm să rețineți că multe locuri din Germania nu acceptă carduri de credit. Va trebui să faci tot procesul din nou când vă mutați într-un alt apartament.

CUM VĂ PUTEȚI SCHIMBA CA CETĂȚEAN ROMÂN DOMICILIUL DIN ROMÂNIA ÎN GERMANIA

Un cetăţean din Uniunea Europeană nu poate avea decât un singur domiciliu, locuinţa secundară este definită de legislaţie ca fiind reşedinţă. Aşadar, cetăţenii români care au domiciliu şi buletin pe teritoriul României, dar au reşedinţa în Germania, conform legislaţiei în vigoare, în termen de 14 zile sunt obligaţi să îşi facă Anmeldung. Domiciliul din România se dovedeşte cu cartea de identitate, iar reşedinţa din Germania cu Anmeldung sau Meldebescheinigung. Cetăţenii români care nu mai au domiciliu în România trebuie să solicite la Consulat paşaportul simplu electronic pentru cetăţenii români cu domiciliu în Germania.

Anmeldung-ul este obligatoriu şi pentru cetăţenii români angajaţi sezonieri atât in vederea obţinerii alocaţiei pentru copii în Germania – Kindergeld, cât şi pentru solicitarea mai târziu a dreptului la pensie – Rente. În acest caz sunteţi obligaţi să anunţaţi atât Anmeldung (înregistrare la Evidenţa Populaţiei), cât şi Abmedung (radierea de la Evidenţa Populaţiei) la începerea şi incheierea contractului sezonier – sau în fiecare an. Fiecare document trebuie îndosariat și păstrat.

Pentru mai multe informații despre ce acte vă sunt necesare dacă vreți să locuiți ăi să lucrați în Germania, puteți citi aici.

CINE SUNTEM NOI? CU CE NE OCUPĂM ȘI CU CE VĂ PUTEM AJUTA?

Suntem o firmă care ne ocupăm cu de recuperarea taxelor din Austria și Germania. Dacă ați lucrat sau lucrați încă în prezent în Austria sau Germania și aveți nevoie de ajutor în acest sens. Noi vă stăm la dispoziție! Pe blog-ul nostru veți găsi toate informațiile de care aveți nevoie în cazul în care v-ați gândit să încercați lucrul în Austria sau Germania. Noi încercăm să vă oferim informații care vă pot fi de folos în cazul în care aveți de gand să plecați sau sunteți deja în Germania sau Austria.

Ne puteți contacta aici:

De asemenea cu ajutorul aplicației noastre, îți poți depune singur dosarul la noi. Astfel noi vom putea începe demersurile necesare recuperării taxelor tale din Austria (dacă ai lucrat acolo în ultimii 4 ani).

Dacă dorești să afli informații despre modul în care funcționează și impozitul pe salariu în Austria, poți afla cu un click aici.

Recuperare taxe și impozite, recuperarea impozitului din Germania, returnări taxe și impozite, returnări taxe și impozite din Germania, returnări taxe și impozite din Austria, returnări alocații Austria, returnări alocație Germania, taxe recuperate din Germania, taxe recuperate din Austria Recuperare taxe și impozite, recuperarea impozitului din Germania, returnări taxe și impozite, returnări taxe și impozite din Germania, returnări taxe și impozite din Austria, returnări alocații Austria, returnări alocație Germania, taxe recuperate din Germania, taxe recuperate din Austria

RECUPEREAZĂ-ȚI TAXELE CU MIGRO.RO ACUM

Este dreptul tău și ai doar de câștigat. Lasă-ne numărul tău de telefon și te vom contacta în cel mai scurt timp posibil.
Vreau să fiu contactat telefonic: