arrow-right-accentarrowfacebook-primaryicon-erroricon-mail-whitemapAsset 1icon-search-whiteicon-searchicon-successmailphonewarningwhatsapp-primarywhatsapp

Înregistrarea la Evidența populației în Germania

înregistrarea domiciliului la evidența populației în germania

Dacă intenționați să plecați în Germania la muncă trebuie să știți că sunt câțiva pași pe care trebuie să îi urmați pentru a avea o ședere plăcută. Un pas important care trebuie făcut după ce ajungeți și găsiți o locuință este înregistrarea la Evidența populației.

În cadrul acestui proces se declară domiciliul la Primăria de care aparțineți. Înregistrarea la Evidența populației se numește Anmeldung.

Înregistrarea la Evidența populației trebuie să fie făcută în termen de 7-14 zile de la data la care ați ajuns în Germania. Instituția responsabilă cu înregistrarea rezidenților se numește Einwohnermeldeamt. Procedura de înregistrare trebuie făcută și în cazul în care vă mutați de la o adresă la alta.

Procedura de înregistrare este simplă, obligatorie și gratuită. O excepție de la acestă regulă o reprezintă Hamburg-ul unde înregistrarea la Evidența populației costă aproximativ 12 €.

Documente necesare pentru înregistrarea la Evidența populației

Pentru înregistrarea la Evidența populației sunt necesare următoarele documente:

  • buletinul sau pașaportul
  • formularul de înregistrare – Meldeformular

De regulă acest formular vă este pus la dispoziție de Primărie, dar îl puteți găsi și online. În condițiile pandemiei programul de lucru cu publicul a fost restrâns și înregistrarea se face doar pe bază de programare prealabilă. Mai multe informații despre programul de funcționare și documente găsiți pe site-ul corporației de drept public Flecken Aerzen.

  • copie după certificatul de căsătorie, dacă este cazul
  • copie după certificatele de naștere ale copii, dacă este cazul
  • contractul de închierere sau de cumpărare a locuinței
  • formularul de confirmare de la proprietar în cazul închirierii

Un model al formularului de confirmare de la proprietar găsiți aici.

Procedura de înregistrare la Evidența populației

După ce ați pregătit documentele necesare trebuie să vă informați asupra instituției unde trebuie să le depuneți. Pentru a găsi biroul responsabil de care aparțineți adăugați în motorul de căutare Bürgeramt/Bürgerbüro + localitatea unde locuiți sau codul poștal.

Alegeți din lista de rezultate biroul care se află cel mai aproape de dumneavoastră și căutați informații despre programul de lucru.

După ce găsiți insituția responsabilă puteți merge să depuneți actele.

După verificarea documentelor o să primiți un formular de confirmare a înregistrării Meldebestätigung. Acest formular atestă domiciliul dumneavoastră în Germania.

De ce este importantă înregistrarea la Evidența populației?

Această procedură este benefică pentru că în acest fel se poate ține o evidență a persoanelor care se află pe un teritoriu la un moment dat dar și pentru repartizarea impozitului pe venit.

Pe lângă acest lucru, în baza informațiilor puse la dispoziție la înregistrarea la Evidența populației, se stabilește și clasa de impozitare. Aceste informații vor fi transmise și la alte instituții cum sunt Finanțele sau Poliția.

Documentul primit de la Evidența populației trebuie păstrat într-un loc sigur deoarece în multe cazuri veți avea nevoie de el.

Cetăţenii din Uniunea Europeană pot avea un singur domiciliu. Locuința secundară în acest caz poartă denumirea de reședință. Astfel, dacă sunteți cetățean român și lucrați în Germania, veți avea domiciliu în România și reședința în Germania. Pe lângă aceasta sunteți obligat să vă declarați domicilul în termen de 14 zile și să vă faceți Anmeldung.

Cetăţenii români care nu mai au domiciliu în România trebuie să solicite la Consulat paşaportul simplu electronic pentru cetăţenii români cu domiciliu în Germania.

Anmeldung-ul este obligatoriu și pentru cetățenii români care lucrează în Germania ca sezonieri. Acest document este necesar în cazul în care doriți recuperare alocației sau doriți să solicitați pensie. Dacă sunteți interesat de recuperare alocației din Germania sau Austria găsiți informații pe site-ul nostru Migro.ro.

La fel cum este necesară înregistrarea domiciliului este necesar să anunțați și mutarea sau plecare din țară.

Radierea de la Evidenţa Populaţiei poartă denumirea de Abmeldung și urmează aceeași procedură ca și în cazul Anmeldung-lui.

Aici puteți descărca un model al formularului Abmeldung.

Pentru mai multe informații utile puteți accesa blogul nostru.

Recuperare taxe și impozite, recuperarea impozitului din Germania, returnări taxe și impozite, returnări taxe și impozite din Germania, returnări taxe și impozite din Austria, returnări alocații Austria, returnări alocație Germania, taxe recuperate din Germania, taxe recuperate din Austria Recuperare taxe și impozite, recuperarea impozitului din Germania, returnări taxe și impozite, returnări taxe și impozite din Germania, returnări taxe și impozite din Austria, returnări alocații Austria, returnări alocație Germania, taxe recuperate din Germania, taxe recuperate din Austria

Ești pregătit pentru recuperarea banilor?

Este dreptul tău și ai doar de câștigat. Lasă-ne un număr de telefon sau o adresă de email și te vom contacta în cel mai scurt timp posibil.
Vreau să fiu contactat telefonic: